Türk Şirketlerinin Oyunlaştırma Yolculuğu

Bugün ITUSEM ‘deki Gamification eğitimime misafir giren sevgili Pınar Demirkıran öğlen kahvesinde sohbet ederken bu öneriyi bana iletti, bu tarz insanların etrafımda olmasına bayılıyorum.

Oyun Tasarım Teknikleri arasında belli fazlarla tasarım yapmak bilinen bir gerçektir.Tüm oyunlar kolay başlar ve değişen görevlerle zorlaşır. Macar psikolog Chiksanmihaly’nin Akış Teorimine* dayanan bu yaklaşımda, pozitif psikoloji olarak insanlara yeteneklerine görev verirseniz ve başarırlarsa bu tatminle yeni göreve daha çabuk adapte olurlar. Eğer zor verirseniz sinirlenirler, kolay gelirse de sıkılırlar. İnsanı motive etmek ne kadar zor değil mi?

Bu nedenle oyunlaştırma tasarımında da bu akış teorimine göre en az 4 faz ortaya atılmıştır.** Discovery fazında keşfediş, onboarding fazında kullanmaya başlama,kolay görevler, scaffolding – habit building bir daha yapma,daha iyi yapma,farklı tarzda yapma gibi düşünülür, ve mastery en son fazda artık ulvi hedefler sistemdeki eksikleri giderme,iyileştirme ya da insan tarafında yardım etme (hikayeleştirme burada devreye girer) kurgulanır.***

Peki Türk şirketlerinin Oyunlaştırma yolculuğunu bu faz tasarımına koysak dedi Pınar. Bence sonuç aşağıda. Eğer siz de şirketinizin oyunlaştırma seviyesini merak ediyorsanız bir kaç soruda öğrenebiliriz : ercanaltug@gmail.com

Referanslar :

*Csikszentmihalyi’s Akış Teoremi TEDx:
https://www.ted.com/talks/mihaly_csikszentmihalyi_on_flow?language=tr

**Yukai Chou Octalysis Level 2 Phases :
https://yukaichou.com/gamification-examples/experience-phases-game/

***Amy Jo Kim Game Thinking Player’s Journey : https://amyjokim.com/blog/2014/04/08/the-players-journey/

****Ercan Altuğ Yılmaz 4. Discover The Intelligence – (12-15 dk arasında anlatmışım.) https://www.youtube.com/watch?v=AJAIYaaHfsE

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.