Türkiye’den Oyunlaştırma ile Kütüphane Deneyimi

Kütüphanelerin nasıl kullanılacağı, kitapların raflardan nasıl bulunacağı kütüphane kullanıcıları için yüz yıllardır temel bir sorun oldu. Günümüz üniversite öğrencilerinin büyük çoğunluğunun ilk defa üniversitede kütüphaneyle buluştuğunu düşünürsek, biz kütüphanecilerin üzerinde çok düşündüğü bir sorun olarak karşımıza çıkıyor.

Öğrencileri sıkmadan ve onları işin içine katarak kütüphaneyi nasıl anlatabilirsiniz?

İşe önce bir kahraman yaratarak başladık. Fantastik bir hikaye ve oyun kurgusuyla öğrencileri kütüphaneyle tanıştırmak,
onlara eğlenceli bir kütüphane deneyimi sunmaktı amacımız.

Nedir?

Libero; Özyeğin Üniversitesinde uygulanmakta olup üniversiteye yeni katılan öğrencilere verilen SEC101 öğrenci gelişim seminer programları altında Kütüphane tarafından hazırlanan bir oyun etkinliğidir.

Nasıl?
Fantastik bir hikaye ve bir kahraman yarat, oyun öğelerini kullan ve deneyimle! Sınıfta kütüphaneyi dinlemek yerine rafların arasında rekabet halinde kütüphaneyi keşfediyorlar.

Kim?

“Libero” bir büyücüdür. Kitap okumayı ve araştırmayı çok sever. Kütüphanede çalışmaktadır. Kendi çabasıyla büyü yapmayı öğrenir. Yardımcı hayvanı ve bir de büyücü kumandanı vardır.

Başardık mı?

Kesinlikle! Öğrenciler bu uygulamayı eğlenceli ve öğretici buldu.

Sonra…

Oyuna başka karakterler de dahil olur ve senaryo genişler. Yeni maceralar, yeni hikayeler ve yeni arayışlar başlar. Bu fantastik macerada Libero asla yalnız değildir.

İletişim:

Ayhan Bozkurt –Referans Uzmanı
ayhan.bozkurt@ozyegin.edu.tr
0216 564 9132

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *