Türkiye’de Oyunlaştırma Projeleri Başarı Hikayeleri 2018 – Doğuş GO

Türkiye’de yakın zamandaki başarılı oyunlaştırma projelerini paylaşmaya örnek olması açısından devam ediyoruz. Şahsen Insan Kaynakları tarafı için en çok beğendiğim ve Doğuş’tayken tanışma ve çalışma fırsatı bulduğum Vildan hanım ve ekibinin çok emeği olan DOĞUŞ Gelişim Okulu GO gerçekten en çok beğendiğim oyunlaştırma projelerinin başında. Doğuş Oto çalışanlarının sadece zorunlu eğitimlere katılmayı planlayan değil bireysel […]

Read More »

Türkiye’den Oyunlaştırma Başarı Hikayeleri – ING Bank – WING Projesi (2019)

Merhabalar, Türkiye’deki en önemli bankalardan olan ING Bankası için bizim danışmanlığımızda geliştirilen ve Funifier altyapısını kullanan çalışan deneyimi oyunlaştırması WING için lansman yapıldı. Çalışanlar hedeflerini tutturdukça, dijitalleşmeye destek oldukça ve çıktı az aldıkça gibi hedeflerle rozetler kazanarak devamında da bağıştan, özel faizli krediye kadar ödüllerin olduğu bir katalogdan puanlarını harcayalabiliyorlar. 2019 yılı sonlarına doğru WING […]

Read More »

2.Gamification Hackathon 27-28-29 Eylül’de BUG Galata’da gerçekleşti!

Kar amacı gütmeyen Londra merkezli Uluslararası Oyunlaştırma Federasyonu Gamfed’in Türkiye Temsilciliği olan tamamı gönüllülerden kurulu Gamfed Türkiye’nin 2.kez düzenlediği “Gamification Hackathon” 27-28-29 Eylül tarihinde Bahçeşehir Üniversitesi Galata kampüsünde gerçekleşti.Gamification yani oyunlaştırma olarak adlandırılan iş modeli, oyun tasarım tekniklerinin gerçek hayattaki bir sorunu çözmek üzere uygulanmasıdır. Etkinliği 2.ci olarak kapatan BNP Paribas Cardif’in gözünden etkinlik : […]

Read More »

Eğitim Metodolojisi olarak OYUNLAŞTIRMA: Çikolata kaplı Brokoli kim sever?

“Bugünün çocuklarını, dünün yöntemleri ile eğitirsek, yarınlarından çalarız.” John Dewey Çikolata sever misiniz? Peki ya brokoli? Peki biri size üstü çikolata kaplı bir şekilde brokoli yedirse? Hem çikolatanın tadı kaçar hem de yediğiniz brokoliden bir şey anlamazsınız. Amerika’da kolaycı ebeveynler için söylenen popüler bir deyim var : “çikolata kaplı brokoli”. Bazı ebeveynler çocuklarına brokoli yedirmek […]

Read More »

1.PLAY GAME GAMIFICATION SUMMIT : KURUMLAR İÇİN İNSAN ODAKLI YAKLAŞIMLAR ZİRVESİ GERÇEKLEŞTİ

Türkiye’nin 1998 yılından bu yana 10.000’den fazla etkinlik düzenleyen en büyük firmalarından Boğaziçi Eğitim ‘le ilk kez 1.PLAY GAME GAMIFICATION SUMMIT : KURUMLAR İÇİN İNSAN ODAKLI YAKLAŞIMLAR ZİRVESİ GERÇEKLEŞTİ. Türkiye’de artık firmalar hem çalışanları hem de müşterileri için şirket merkezli deneyimler (function-based design) yerine insan merkezli deneyimler tasarlamak için yeni bir döneme giriyoruz. Burada biraz […]

Read More »

BUG Gamification 2018/19 Dönemi dersim projeleri : THY, YGA ve Alya3D

Herkese merhabalar, 3 senedir ders vermeye devam ettiğim Bahçeşehir Üniversitesi Oyun Tasarımı Bölümü Yüksek Lisans (BUG) bahar döneminde 20 kadar öğrenciye Ingilizce “Playfull Experience Design with Gamification” adlı dersi vermekteyim. Bu sene ilk kez proje olarak normalde kendi seçtikleri Beşiktaş, İstanbul Turist Guide gibi konularda hayali projeler yaparken gerçek firmaların gerçek iş hedeflerini onların mentorluğunda […]

Read More »

Seçimlerin Dijital Dönüşümü ve Oyunlaştırılması

Seçimlerin Dijital Dönüşümü ve Oyunlaştırılması Günümüz dünyamızda genel manada kabul gören bugünkü seçim anlayışı aslında tarih boyunca çeşitli versiyonlarla gelişerek günümüze gelmiştir. Antik Yunan’daki seçimlerde siyasi pozisyonlara atamalar genellikle kura yöntemiyle yapılırdı. Eski Mısır’da da bazı kritik süreçlerde olacak önemli kişilerle ilgili fikirler halka yazılı şekilde sorulur ve sonuca bağlanırdı. Osmanlı’da da bir çok tarihçi […]

Read More »

Türkiye’den Oyunlaştıran Şİrketlerden Başarı Hikayeleri 2018 – Akbank Akademi

Türkiye’de artık başarılı ve ödüllü oyunlaştırma projeleri çıkıyor. Bunları Gamfed olarak katkı vermekten ve paylaşmaktan da mutluluk duyuyoruz. Akbank Akademi ekibi Ercan Altuğ Yılmaz ve Niels van der Linden ‘den aldıkları eğitim ve danışmanlıkla çıktıkları yolda Eğitim Platformları Akbank Akademi’yi oyunlaştırdılar. 2018 Brandon Hall’dan “İnsan Kaynakları – Teknoloji Mükemmellik Ödülleri” programında “Oyunlaştırılmış Eğitim Sistemimiz” “En […]

Read More »

Eğitsel VR Sanal Gerçeklik Uygulamaları (CODEMODEON Desteğiyle)

Sanal Gerçeklik gerçekten çok güçlü ve yıkıcı bir teknoloji. Türkiye’mizde eğitim tarafında kendi kanaatimce artık maliyet ve teknoloji üretim zorlukları da kalmayan (uzman,altyapı,performans ve donanım maliyeti vs) bu teknolojiyle çocuklarımıza yeteri kadar deneyim yaşatamadığımızı düşünüyorum. Eski şirketim Turkcell Akademi’de Codemodeon isimli VR konusunda gerçekten Türkiye’de kurumsal firmalara oyun ve oyunlaştırmaya yakın projeler yapan eğitsel ekiplerle […]

Read More »

Türk Şirketlerinin Oyunlaştırma Yolculuğu

Bugün ITUSEM ‘deki Gamification eğitimime misafir giren sevgili Pınar Demirkıran öğlen kahvesinde sohbet ederken bu öneriyi bana iletti, bu tarz insanların etrafımda olmasına bayılıyorum. Oyun Tasarım Teknikleri arasında belli fazlarla tasarım yapmak bilinen bir gerçektir.Tüm oyunlar kolay başlar ve değişen görevlerle zorlaşır. Macar psikolog Chiksanmihaly’nin Akış Teorimine* dayanan bu yaklaşımda, pozitif psikoloji olarak insanlara yeteneklerine […]

Read More »

Türkiye’nin ilk Gamification Hackathon Gamfed Turkiye BUG Galata’da gerçekleşti.

Gamfed kar amacı gütmeyen Uluslararası Oyunlaştırma Federasyonu’nun Türkiye temsilciliği olarak Türkiye’de yine bir ilki gerçekleştirdik, ülkenin ilk Oyunlaştırma Hackathon’ununu gerçekleştirdik. Hackathon konseptine uygun şekilde Cuma 16:00 ‘da açılışı yapılan etkinlikte planlanan 10 ekibe olan aşırı talep nedeniyle 1 ekip daha ekleyerek 11 ekip ve 70-80 kişilik grupla 10 mentor firmanın ‘gerçek iş problemlerini’ oyunlaştırmaya çalıştık. […]

Read More »

Türkiye’nin ilk Gamification Hackathon ‘u 21-22-23 Eylül’de Bahçeşehir Üni. BUG Galata’da gerçekleşiyor.

Türkiye’nin ilk Gamification Hackathon ‘u 21-22-23 Eylül’de Bahçeşehir Üni. BUG Galata’da gerçekleşiyor. Gamfed Turkiye gönüllü ekibi tarafından tümüyle ücretsiz gerçekleştirecek etkinlikte 10 ekip 10 fikir üzerinden 48 saat oyunlaştırma kurgulayacak. Cuma akşamı eğitimlerle başlayacak olan etkinlik Cumartesi sabah UX folks ekibinin “Kullanıcı ve Deneyimi UX Workshop” eğitimiyle devam edecek ve tüm cumartesi gamification mentorları ile […]

Read More »

2.Gamfed Türkiye Oyunlaştırma Konferansı 3 Haziran’da gerçekleşti. (Sunum ve Videolar)

Dünyadaki Oyunlaştırma farkındalığını artırmak amacıyla kar amacı gütmeyen bir dernek olarak kurulan Gamfed Dünya Oyunlaştırma Konfederasyonu’nun Türkiye’de gerçekleştirdiği 2.ci etkinlik Bahçeşehir Üniversitesi’nde 3 Haziran tarihinde gerçekleşti. 3 Haziran 2018 Pazar günü Gamfed – Uluslararası Oyunlaştırma Federasyonu’nun Türkiye’de organize ettiği 2.ci etkinliği Bahçeşehir Üniversitesi Beşiktaş kampüsünde 400’den fazla katılımcıyla gerçekleşti. 3 Haziran 2018'de gerçekleşen 2. Gamfed […]

Read More »

Gamfed Turkiye 2.Etkinliğini 3 Haziran Pazar Bahçeşehir Üniversitesinde gerçekleştirecek.

Gamfed Turkiye 2.Etkinliğini 3 Haziran Pazar Bahçeşehir Üniversitesinde gerçekleştirecek. 1.cisi 20 Mayıs 2017 tarihinde Habita ve Impact Hub’ta gerçekleşen etkinliğin 2.cisi için geri sayım başladı. 3-4 global konuşmacının 20’den fazla konuşmanın olacağı konferansta yerinizi hemen alın: https://www.biletino.com/event/eventdetail/4886 Oyunu ciddiye alanlar 3 Haziran’da görüşmek üzere! Altug Altug Yilmazwww.oyunlastirma.co 0

Read More »

ETP18 Eğitimde Hikayeleştirme ve Oyunlaştırma sunumu yaptık

#etp18 'de @ercanaltug ile birlikte keyifli bir sunum gerçekleştireceğiz. Bekliyoruz, kaçırmayın 😊👾🎮🎲🎯🏅🏆Saat:10.00'da 4B-11/13'teyiz. @nrgss_ @TOZOKDERNEGI @etpistanbul @MevBuyukcekmece pic.twitter.com/DelU1hD5T6 — Nergis Okyar (@nrgss_) March 22, 2018 Türkiye ÖZel Okullar Birliği’nin düzenlediği Eğitim Teknolojileri Platformu her sene katılmaktan büyük keyif aldığım bir etkinlik. Türkiye’nin dört bir tarafından öğretmenler kendi deneyimlerini bir üniversitenin sınıflarında tüm gün boyunca paylaşıyor. […]

Read More »

Funifier KWORKS Gamification Workshop gerçekleşti.

Merhabalar, Amerika merkezli dünyanın en önemli oyunlaştırma altyapılarından Funifier Türkiye’deki gerçekleştirdiğimiz ilk projesi ING Bankası çalışan deneyimi oyunlaştırması WING projesi için Türkiye’ye geldi. Gelmişken ricamla KWORKS Şişli’de yarım günlük 2 seans halinde 30’a yakın kişinin katılımıyla ücretsiz workshoplar düzenlediler. Katılımcı firmalar arasında Turkcell, THY, Anadolu Sigorta, Allianz Akademi, Sompo Japon Sigorta, Enocta, Akbank, ING Orange […]

Read More »

THY Turkish Airlines Gamification Çağrısı Deneyimim

THY Turkish Airlines Inovasyon ekibi hem şirket içi eğitimlerini hem de Loundge ‘da Müşteri Deneyimini oyunlaştırmak için bir proje yapmak için yola koyulmuş. Ancak bir çok farklı fikirler karşılaşınca ülkedeki teknopark ve girişim merkezlerine bir duyuru çıkmış. Inovasyon ekibinden Emre bana ulaştığında ellerinde 40’tan fazla fikir,proje ve firma olduğunu bu konuda kendilerine nasıl yardımcı olabileceğimi […]

Read More »

ETZ18’de Öğrenmenin Merkezine Yolculuk – Oyun ve Hikaye

3 Mart 2018 tarihinde Radisson Blue Hotel Şişli’de gerçekleştirilen Eğitim Teknolojileri Zirvesinde öğretmenlerimiz için sevgili Storytelling Academy kurucusu Eda Bayraktar ile “Öğrenmenin Merkezine Yolculuk Oyun ve Hikayeler” adlı sunumu eğitimcilerimiz için gerçekleştirdik. Etkinliğin başında ETZ’ye geliş hikayelerini anlatabilmeleri için Pixar’ın da kullandığı basit şablonla mini bir hikaye yazdılar ve yakınındakileriyle paylaştılar. Biz de Eda’yla bu […]

Read More »

Türkiye’den Oyunlaştırma Başarı Hikayeleri – 1 : QuizGame 3.0 – Oyunlaştırılmış Soru Cevap ile Pekiştirme Uygulaması İnceleme

Ankara merkezli oyun firması Pixofun’ın oyunlaştırılmış pekiştirme uygulaması QuizGame 3.0 versiyonunu duyurdu. 2015 yılında ilk versiyonu çıkan uygulama ile firmalar kendi sorularını ekleyerek birbirinden farklı soru-cevap formatları ve liderler tablosu,meydan okuma gibi çeşitli oyun mekanikleriyle de oyunu oynayabiliyorlar. Türkiye’de şuanda 30’dan fazla inovatif firma, 200.000’den fazla çalışanlarını yeni nesil oyunlaştırma yöntemleriyle eğiterek motive ediyor. Yeni […]

Read More »