Makale

Gamfed Turkiye 2.Etkinliğini 3 Haziran Pazar Bahçeşehir Üniversitesinde gerçekleştirecek.

Gamfed Turkiye 2.Etkinliğini 3 Haziran Pazar Bahçeşehir Üniversitesinde gerçekleştirecek. 1.cisi 20 Mayıs 2017 tarihinde Habita ve Impact Hub’ta gerçekleşen etkinliğin 2.cisi için geri sayım başladı. 3-4 global konuşmacının 20’den fazla konuşmanın olacağı konferansta yerinizi hemen alın: https://www.biletino.com/event/eventdetail/4886 Oyunu ciddiye alanlar 3 Haziran’da görüşmek üzere! Altug

Makale

ETP18 Eğitimde Hikayeleştirme ve Oyunlaştırma sunumu yaptık

#etp18 'de @ercanaltug ile birlikte keyifli bir sunum gerçekleştireceğiz. Bekliyoruz, kaçırmayın 😊👾🎮🎲🎯🏅🏆Saat:10.00'da 4B-11/13'teyiz. @nrgss_ @TOZOKDERNEGI @etpistanbul @MevBuyukcekmece pic.twitter.com/DelU1hD5T6 — Nergis Okyar (@nrgss_) March 22, 2018 Türkiye ÖZel Okullar Birliği’nin düzenlediği Eğitim Teknolojileri Platformu her sene katılmaktan büyük keyif aldığım bir etkinlik. Türkiye’nin dört bir tarafından öğretmenler kendi deneyimlerini bir üniversitenin sınıflarında tüm gün boyunca paylaşıyor….

Makale

Funifier KWORKS Gamification Workshop gerçekleşti.

Merhabalar, Amerika merkezli dünyanın en önemli oyunlaştırma altyapılarından Funifier Türkiye’deki gerçekleştirdiğimiz ilk projesi ING Bankası çalışan deneyimi oyunlaştırması WING projesi için Türkiye’ye geldi. Gelmişken ricamla KWORKS Şişli’de yarım günlük 2 seans halinde 30’a yakın kişinin katılımıyla ücretsiz workshoplar düzenlediler. Katılımcı firmalar arasında Turkcell, THY, Anadolu Sigorta, Allianz Akademi, Sompo Japon Sigorta, Enocta, Akbank, ING Orange…

Makale

THY Turkish Airlines Gamification Çağrısı Deneyimim

THY Turkish Airlines Inovasyon ekibi hem şirket içi eğitimlerini hem de Loundge ‘da Müşteri Deneyimini oyunlaştırmak için bir proje yapmak için yola koyulmuş. Ancak bir çok farklı fikirler karşılaşınca ülkedeki teknopark ve girişim merkezlerine bir duyuru çıkmış. Inovasyon ekibinden Emre bana ulaştığında ellerinde 40’tan fazla fikir,proje ve firma olduğunu bu konuda kendilerine nasıl yardımcı olabileceğimi…

Makale

ETZ18’de Öğrenmenin Merkezine Yolculuk – Oyun ve Hikaye

3 Mart 2018 tarihinde Radisson Blue Hotel Şişli’de gerçekleştirilen Eğitim Teknolojileri Zirvesinde öğretmenlerimiz için sevgili Storytelling Academy kurucusu Eda Bayraktar ile “Öğrenmenin Merkezine Yolculuk Oyun ve Hikayeler” adlı sunumu eğitimcilerimiz için gerçekleştirdik. Etkinliğin başında ETZ’ye geliş hikayelerini anlatabilmeleri için Pixar’ın da kullandığı basit şablonla mini bir hikaye yazdılar ve yakınındakileriyle paylaştılar. Biz de Eda’yla bu…

Makale

Türkiye’den Oyunlaştırma Başarı Hikayeleri – 1 : QuizGame 3.0 – Oyunlaştırılmış Soru Cevap ile Pekiştirme Uygulaması İnceleme

Ankara merkezli oyun firması Pixofun’ın oyunlaştırılmış pekiştirme uygulaması QuizGame 3.0 versiyonunu duyurdu. 2015 yılında ilk versiyonu çıkan uygulama ile firmalar kendi sorularını ekleyerek birbirinden farklı soru-cevap formatları ve liderler tablosu,meydan okuma gibi çeşitli oyun mekanikleriyle de oyunu oynayabiliyorlar. Türkiye’de şuanda 30’dan fazla inovatif firma, 200.000’den fazla çalışanlarını yeni nesil oyunlaştırma yöntemleriyle eğiterek motive ediyor. Yeni…

Makale

Gamification Europe Summit 2017 Happened! // Gamification Europe Summit Brighton’da gerçekleşti! (Türkçe-English)

English 15min.read: // Türkçe notları sayfanın altında bulabilirsiniz Gamification community unite again at Brighton last week! It was a great experience to see experts all over the world and oppurnities to share my experience with them too. And the big show @Gamification_EU start at @BA_i360 Brighton UK! Big day for #gamification community! Theme is: Heroes…

Makale

İçsel/Dışsal Ödül vs İçsel/Dışsal Motivasyon

Bir basketbol oyuncusu topu basket olması için atarken içsel olarak sayı olunca ödülünü alır. Her hangi bir zorlama yoktur ve bu içsel bir davranış diyebilirmiyiz? Peki bugün dünyanın son günü dersek yine basketbol oynarmıydı o amaçlamı yoksa sağlık egzersizi ya da uzmanlaşma antremanı için basketbol oynuyorsa? Dışsal sayılmazmı? İçsel/Dışsal Ödül vs İçsel/Dışsal Motivasyon makalem yakında…

Makale

Gamification Turkey Summit Sunum ve Notlarım (Güncellendi)

Merhabalar, 16 Kasım 2017 tarihinde Point Hotel’de gerçekleştirilen Gamification Turkey Summit konferansı 300 aşkın oyunlaştırma tutkununun katılımıyla gerçekleşti. Etkinlikten fotoğraflar için tıklayınız. Tüm seansların videoları da yakında Youtube’da olacak. Açılış konuşmasının Gamification Turkey’den Alper Berber yapıp tüm organize komitesi ve gönülllüleri tanıttıktan sonra günün ilk konuşmasını Hollanda’dan Brand New Game oyunlaştırma firması kurucusu Bart Hufen…

Makale

EGK Eğitimde Gelecek Konferansı : Okullar Yokken Oyunlar vardı sunumı

Merhabalar, MEF Üniversitesi, ODTÜ ve Boğaziçi Üniversitesinin birlikte düzenlediği Eğitimde Gelecek konferansında “Okullar yokken Oyunlar vardı : Öğrenci merkezli motivasyonel eğitim için oyunlaştırma” isimli sunumu gerçekleştirdim. Programa geçen sene aralarında Bart Hufen’in de dahil birçok oyun tasarımcısı ve oyunlaştırmacı katılmıştı ancak bu sene Bahçeşehir Üni.den Yavuz Samur hocamız ve ben dışında birkaç okul öncesi uygulaması…

Makale

UXAlive Berlin : GX:Gamification Experience Sunumumuz

Merhabalar, Userspots firmasının düzenlediği UX Alive konferansları yıllardır dijital camiada kullanıcı odaklı tasarım yapanlar için çok faydalı geçiyor. 2016 ve 2017 yıllarında da Istanbul bacağında UX uzmanı sevgili Akar Şümşet ile UX odaklı oyunlaştırma anlatmıştık. UXAlive17 The Best Gamification is Invisible Gamification Sunumumuz Userspots bu başarılı konferansı bu sefer Berlin’de düzenledi ve Türkiye’den sunucu olarak…

Makale

Türkiye’den Oyunlaştırma ile Kütüphane Deneyimi

Kütüphanelerin nasıl kullanılacağı, kitapların raflardan nasıl bulunacağı kütüphane kullanıcıları için yüz yıllardır temel bir sorun oldu. Günümüz üniversite öğrencilerinin büyük çoğunluğunun ilk defa üniversitede kütüphaneyle buluştuğunu düşünürsek, biz kütüphanecilerin üzerinde çok düşündüğü bir sorun olarak karşımıza çıkıyor. Öğrencileri sıkmadan ve onları işin içine katarak kütüphaneyi nasıl anlatabilirsiniz? İşe önce bir kahraman yaratarak başladık. Fantastik bir…