Gamfed Türkiye Uygulama İnceleme Ekibi Sunar: Memrise

Dil Öğrenim Uygulaması – Bir Dil Öğren. Dünya ile Tanış

  • “En İyi Uygulama Google Play Ödülleri 2017” (Google Play)
  • “Yeni bir dilde rahatça konuşmayı öğrenmek için en iyi uygulama.” (CNET)
  • “Memrise’ın öğrenme araçları dilin tavrını, söyleyişini ve ritmini kavramanıza yardımcı oluyor.” (Conde Nast Traveler)

Çoğumuz dil öğrenmenin ne kadar önemli bir konu olduğunu biliyoruz ancak sıra öğrenmeye gelindiğinde bunu zorlanmadan ve sıkılmadan nasıl yapabileceğimizi bilmiyoruz. Akıllardaki soru “keşke öğrenirken oyun oynadığımız kadar eğlenebilseydik” diye dönüp dolaşıyor. İşte burada devreye hem mobil uygulama hem de web sitesi seçeneği olan Memrise uygulaması devreye girmektedir.

Memrise aralıklı tekrarlatma özelliğine sahip olan, kişiselleştirilebilen ve diğer öğrencilerle rekabet etmek için liderlik tabloları bulunan bir dil uygulamasıdır. Dil öğretiminde anadilimizi nasıl öğrendiysek, o mantıkla dil öğrenimine yaklaşan üç adımlı bir yaklaşımı bulunmaktadır.

1. Adım : Akıllı öğrenme ile kelimeleri ve ifadeleri öğren

Dersleri kişiselleştirerek ihtiyaçlarına göre ayarlar, doğru zorluk seviyesinde canın sıkılmadan daha hızlı öğrenir ve motive olursun.

2. Adım : Yoğunlaş ve yeni dili anlama yeteneğini geliştir

Yerli konuşmacıları günlük konularından gerçek aksanlarını dinleyerek ve izleyerek tekrar edecek, başka bir dili anlama yeteneğini doğal bir şekilde geliştireceksin.

3. Adım : Konuşmak için özgüven kazan ve anlaşılamamaktan korkma

Ağır dil bilgisine yoğunlaşarak yavaşlamak yerine, kuralları boş vererek hatadan korkma ve iletişime odaklanarak dilin tavrını, söyleyişini ve ritmini kavrayacaksın.

Memrise Uygulamasının Oyunlaştırma Elementleri

Memrise uygulaması oyunlaştırmayı tam olarak kullanan bir mobil uygulamadır. İçerisinde birçok oyunlaştırma elementini barındırmaktadır. Oyunlaştırma yaklaşımlarından You-kai Chou’ ya ait olan Octalysis Modeli ’ne göre ise uygulamada beş temel sürücü motivasyon kaynağı kullanılmaktadır.

1. Sahiplik ve Kontrol : Bir şeyi öğrenmeye çalışmak, kullanıcıyı zorluk seviyelerine maruz bırakır ve kelime öğrenmedeki zorluk seviyelerini kişi bireysel yeteneklerine göre kendi ayarlar. Bu da uygulamada daha çok vakit geçirmenize sebep olacaktır.

2. Gelişim ve Başarma : Dil öğrenmeyi eğlenceli hale getirerek, öğrenme amacındaki hedefe doğru ilerleme ve başarma duygusu ile motive edici etki oluşturmaktadır. Uygulama daha fazla kelime öğrenme ve uzmanlaşma sağlayarak, puanlama, rozetler, seviye ilerleme gibi oyunlaştırma bileşenleri ile dil öğreniminde düzene sahip olacaksınız.

3. Epik Anlam ve Çağırma : Yeni şeyleri öğrenmede verimlilik önemli bir konu olduğundan uygulamayı düzenli kullanımın verimliliğe olan etkisi bir gerçektir. Uygulamanın dil öğrenime eğlence katması ve tekrarlı hatırlatma özelliği ile bir programa sokması anlama destek vermektedir.

4. Sosyal Etki ve İlişkililik : Uygulamada diğer ekli kullanıcıların etkisiyle aktivitede yarışma ve motive olmayı sağlayan grup oluşturma ile arkadaşlık, rekabet, ilişki kurma ve bir grubun parçası olma gibi sosyal davranışlarla ilgilidir.

5. Kaçınma : Kullanıcıların topladığı puanlar oluşturdukları grupların liderlik tablosundaki sıralamalarını belirlemektedir. Rekabet açısından liderlik durumunun devamlılığı adına uygulamanın düzenli kullanımı ile kelimeleri hatırlatma özelliği sayesinde kelime öğrenimi ilerlemesinin azalmaması düzensiz kullanımdan kaçınmayı sağlamaktadır. 

Not : Sol Beyin/Sağ Beyin Çekirdek Sürücüleri gerçek beyin bilimi olarak kabul edilmemektedir, çerçeve tasarlanırken daha kolay ve daha etkili hale getirdiği için sadece semboliktirler. Mantıksal ve duygusal olanı birbirinden ayırmakta fayda vardır ve ben onlara insanların kolayca hatırlayabilmesi için Sol Beyin/Sağ Beyin Çekirdek Sürücüleri adını verdim. (You-kai Chou)

Octalysis Modelin’ deki sol beyin ve sağ beyin çekirdek sürücülerini de inceleyecek olursak; sahiplik, gelişim ve başarma temel sürücüleri uygulamadaki kişiselleştirilebilen zorluk seviyeleri, öğrenme amacındaki hedefe doğru ilerleme ve başarma duygusu bir amacı veya bir şeyi elde etmek istediğimiz için motive edicidir ve sol beyin sürücüsünde yer almaktadır. Sosyal etki ve ilişkililik temel sürücüsü uygulamadaki grup oluşturma ile arkadaşlık, ilişki kurma ve bir grubun parçası olma gibi sosyal davranışları için hedefe veya ödüle ihtiyaç duymadığından yapılan aktivitenin kendisi kendi başına ödüllendiricidir ve sağ beyin sürücüsünde yer almaktadır. Anlam ve kaçınma temel sürücüleri her iki beyin çekirdek sürücüsünde yer alsalar da uygulamada anlam temel sürücüsü öğrenilen dilin başkalarının sahip olmadığı bir yeteneğe sahip olduklarını düşündüğünden sağ beyin çekirdekte, kaçınma temel sürücüsü ise ilerleme yavaşlaması ve kaybından ötürü sol beyin çekirdek sürücünde yer almaktadır.

Sürücüler önemlidir ve Memrise uygulaması hem dışsal motive edicileri hem de içsel motive edicileri kullanmaktadır. Ancak uygulama daha çok kendi başına bir şeyi eğlenceli ve ödüllendirici hale getirecek şekilde tasarlandığından daha iyidir çünkü kullanıcılar bu şekilde sürekli olarak uygulamayı kullanacaklardır.

Web Sitesi

https://www.memrise.com/tr/

Google Play

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.memrise.android.memrisecompanion&hl=tr&gl=US

Apple Store

https://apps.apple.com/tr/app/memrise-dil %C3%B6%C4%9Fren/ id635966718?l=tr

GAMFED APP İNCELEME EKİBİ

Related Post

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.