Gamfed Türkiye Uygulama İnceleme Ekibi Sunar: MENTIMETER

EĞLENCELİ VE ETKİLEŞİMLİ SUNUMLARLA FARK YARATIN…





Eğitim ve iş hayatlarımız boyunca sayısız kereler, kendimizi etkili bir şekilde ifade etmek, izleyicinin dikkatini sunumlarımıza çekmek ve geri bildirim almak durumundayız. Bu uygulama dikkat süresinin sekiz saniyeye indiği ve zamanın her şeyden değerli olduğu günümüzde, eski alışkanlıklarımızı bırakıp sıradanlığın dışına çıkmak için oldukça kolaylaştırıcı seçenekler sunuyor bize.

“Yaptığın Çalışmayı Eğlence Haline Dönüştürmek  ⤴  İstiyorsan Keşfet, Tanı ve Öğren 📢🤓”

MentiMeter eş zamanlı dönütlerle, etkili sunum hazırlamak için kullanılmak üzere Stockholm merkezli bir İsveç şirketi tarafından 2014 yılında piyasaya sunulmuş, pc, Android ve IOS destekli bir ölçme değerlendirme uygulamasıdır. Ücretli 💰 ve ücretsiz sürümleri mevcuttur.

            Ne zaman bir sunum hazırlamamız gerekse öncelikle beğenilme kaygısıyla hareket ederiz. Oysa mesajımızı doğru aktarmak, dinleyici ile etkileşim halinde olmak, merak ve heyecan uyandırmak, pasif dinleyicileri aktif rol alan bireylere dönüştürmek asıl çıkış noktamız olmalı. İşte MentiMeter bize bu yönde içerikleri hem de çok az zaman harcayarak üretmemize olanak tanıyor 🎉🎊

İş ve eğitim akışında verimliliği arttırmak için içeriklerinizi Web 2.0 platformlarına taşıyarak MentiMeter ’a yer açın…

MentiMeter Web 2.0 ile 🤩;

  • Etkileşimli sorular ve etkili sunumlar, 
  • Kelime bulutları,
  • On beş farklı seçenek ile hedef kitleye uygun, özelleştirilmiş içerikler hazırlama,
  • Gereksinime göre çoktan seçmeli sorular,
  • Hızlı formlar,
  • Hızlı olan kazanır soruları,
  • Anketler,
  • Eğlenceli test yarışmaları hazırlayabilir ve ölçme değerlendirme yapabilirsiniz.

Böylelikle;

  • MentiMeter eğitimlerde, kurum toplantılarında pasif katılımcılığın önüne geçerek, katılımcılarla sürekli diyalog halinde olmayı destekliyor. Hızlı şekilde katılımcıların sorularını yanıtlamayı sağlıyor. Bunun için sadece web üzerinden hazırladığınız içeriğin kodunu paylaşmanız yeterli, katılımcılar cep telefonları aracığıyla içeriklerinize anında ulaşıyor ve yanıtlarını platforma aktarabiliyorlar.
  • Sunularınıza şekil, grafik ekleyebilir, katılımcıların hangi yanıtı daha çok işaretlediklerini görebilirsiniz.
  • Açık uçlu sorular hazırlayabilirsiniz.
  • Kelime bulutu seçeneği ile kişilerin tek tek yanıtlarıyla ortaya çıkan topluluk profilini bir görsele dönüştürebilirsiniz.

OYUNLAŞTIRMA BUNUN NERESİNDE DEDİĞİNİZİ DUYAR GİBİYİM😊😊😊😊😊

Hayal et! Kalabalık bir iş ortamındasın veya okulda sunum yapacaksın!  İşte basit ve kullanışlı bir arayüz. Teşvik et, süreye göre puan ver, liderlik sırasını görme şansı yakala. Kişilerle yarış ve hedefine ulaş. J  Mentimeter uygulamasının bizi nasıl oyunlaştırmanın içine çektiğine hep beraber bakalım.

Yu-Kai Chou’nun Octalysis Prime Modeli’ne göre;

*Epik (Ulvi) Anlam: Sana yakın olan avatarı seç. Mentimeter aracılığıyla yapılan etkinliklerle kendini gerçekleştir ve öğrenmenin tadına var.

*Yaratıcılık ve Geribildirim: Anlatılan konuyu görsellerle destekleyerek var olan yaratıcılığını ortaya çıkar. Çekinmeden sen de sorunu sor ve toplantı sahibinden anlık yanıtlar al.

*Gelişim ve Başarma: Sunumu dikkatli izleyerek verilen eğitimde kendini geliştirmeye devam et. Gelişimini kontrol ederek etkinlik soruları, quiz ve açık uçlu soruları cevapla ve puanları toplayarak liderlik tablosunda sıralamanı görmeye hazırlan.

*Sosyal Etki ve İlişiklik: Efsane güç! Arkadaşlarınla ve sunum yapan kişiyle iletişime geç. Soru sor, sohbet et ve katılımcılarla yarışlara katılarak ve birlikte puan hedefi koyarak zor gelen konuların üstesinden gel.

MentiMeter Güçlü Yanları;

  • Sınırsız sayıda kullanıcının katılabilmesi,
  • Kolay oturum açabilme özelliği,
  • Hazırlanması kolay menü kaynakları,
  • Çok çeşitli soru tarzı,
  • Anlık geri dönüt imkânı sağlar.

MentiMeter Zayıf Yanları;

  • Birden fazla teknoloji aracı gerektirir.
  • Fazla ekran takibinden kaynaklanan dikkat dağınıklığına neden olabilir.

MentiMeter Sunduğu Fırsatlar;

  • Ücretli olan sürümünde sınırsız sayıda özellikler,
  • Katılımcıları yönlendirme özelliği,
  • Ölçme ve değerlendirme imkânı sağlar.

“SINAV KAYGISINDAN UZAKLAŞ

 ve

 EĞLENEREK ÖĞREN”

-Sınav stresi ve hata yapma korkusu olmadan aktif olarak etkinliklere katılmak,

-Grup içerisinde herkesin düşüncelerine yer vermek,

-Etkinlikleri zenginleştirerek, görsel yeteneklerini ortaya çıkartmak,

-İş ve okul hayatında olan kişilerin ufkunu genişletmek, merak ve ilgi uyandırmak,

-Etkileşimli ve iş birliği teşvik eden eğitim ve çalışma ortamları yaratmak,

-ve Web 2.0 araçlarından geri kalmadan günceli yakalamak için hemen tıkla…

APP İnceleme Ekibinden Gamze SAĞNAK & Özlem NAMLI Yazdılar…

+6