Merhabalar,
16 Kasım 2017 tarihinde Point Hotel’de gerçekleştirilen Gamification Turkey Summit konferansı 300 aşkın oyunlaştırma tutkununun katılımıyla gerçekleşti. Etkinlikten fotoğraflar için tıklayınız. Tüm seansların videoları da yakında Youtube’da olacak.
https://www.youtube.com/watch?v=x4SnD2JDsVs&t=1s
Açılış konuşmasının Gamification Turkey’den Alper Berber yapıp tüm organize komitesi ve gönülllüleri tanıttıktan sonra günün ilk konuşmasını Hollanda’dan Brand New Game oyunlaştırma firması kurucusu Bart Hufen yaptı. Bart’ın sunumlarında çok hoşuma giden kendi hayatını bir oyun döngüsüyle tanıtması. Benim hayat loop’um dediği slaytta oyunlaştırma kitap yazıyorum, konferanslarda konuşuyorum ve proje yapıyorum, proje yaptıktan sonraki deneyimlerimle de kitap yazıyorum döngüsü dedi. Ve kendi geliştirdiği ‘Gamestorm’ ismindeki oyunlaştırma modelinden bahsetti.
Vee buyuk gun basladi! 1 tam gün boyunca bir cok ülkeden uzmanin katilimiyla @gamification_tr #oyunlastirma konusacagiz. Hollandadan @BartHufen acilisi kendini anlatirken “life loopum” dedigi kitap-proje-sunum slaytiyla yapiyor! #gts17 pic.twitter.com/Jnk7riNDj2
— E.Altuğ Yılmaz🎲🚀🏆 (@ercanaltug) November 16, 2017
Konuşmanın sonunda yurtdışında çokça gördüğüm ancak Türkiye’de ilk kez deneyimlediğim o seansla ilgili geri bildirimleri kağıttan uçak yapıp sahneye attık. Aşağıdan kısa bir videosunu izleyebilirsiniz. Ayrıca diğer konuşmacılarla ilgili de geri bildirimler fuayede alanında konuşmacının adının altına post-it lerle yazıldı. Bana ‘çok uzun ve sıkıcı’ yazan da olmuş ‘Oyunlaştırmanın Tarkanı” da eh oyunlaştırma biraz anlayan için eğlenceli ahahah 🙂
great fun at gamification Turkey with @BartHufen gamifying feedback! #gamification #gts17 pic.twitter.com/pl7rrWHU6k
— Vasilis Gkogkidis (@v_gkogkidis) November 16, 2017
#GTS17 konusmacilarina feedbackler havada ucak oldu duvarlardan akti! pic.twitter.com/gf4h61eLL8
— E.Altuğ Yılmaz🎲🚀🏆 (@ercanaltug) November 16, 2017
Konferans akışında ana sponsor Siemens’in Sanal gerçeklik teknolojisiyle yaptığı sosyal sorumluluk projesinin seansı sonrasında sahneye ACM Agile Proje Yönetimi çözümlerinden Ahmet Akdağ çıktı. Oyunlaştırma tasarımı aslında Agile denilen Çevik proje yönetimi için çok uygun bir model. Kendisinin oyun mekanikleri ile Agile dilindeki karşılığı yaptığı slayt Agile proje yönetenler için çok bilgilendiriciydi.
Great Agile-scrum and game mechanics combining slides from @aakdag! Gamification is a agile process and need cultural transformation! Love it! #gts17 #gamification #agile #Scrum pic.twitter.com/eBnUdGs9Gy
— E.Altuğ Yılmaz🎲🚀🏆 (@ercanaltug) November 16, 2017
Ahmet ‘ten sonra Doğuş Oto’dan Gelişim Okulu GO projesini anlatmak üzere sahneye Berkay Okkan çıktı. Doğuş GO Türkiye’deki en başarılı IK Oyunlaştırması projesidir kanaatimce. Berkay bey de 1 yıla yakındır yayında olan projeyi çok artılarıyla anlattı ve seneye olan fikirlerini de eğitimlere katıldıkça ağaç bağışlama, kaçırıp erteledikçe de ağaç kesme fikrini paylaştı. Eğer Insan kaynakları bölümündeyseniz ve oyunlaştırma düşünüyorsanı mutlaka Doğuş GO inceleyin derim, zaten ben de Türkiye’deki sunumlarımda ekran görüntülerini kullanıyorum.
Berkay Okkan sordu: “Go (Gelişim Okulu) hakkında ne düşünüyorsunuz?”
Cevaplarınızı konuşan duvarlara yazabilirsiniz!#GST17 #gamificationturkey pic.twitter.com/PYCixeH3b4— Gamification Turkey (@gamification_tr) November 16, 2017
Doğuş grubundan sonra sahneye İngiltere’nin en ünlü oyunlaştırmacısı Gamification+ kurucusu ve kar amacı gütmeyen Dünya Oyunlaştırma Federasyonunun Başkanı Pete Jenkins çıktı. Pete’in sunumu oyunların yarattığı bigdata ve üzerine uygulanabilecek iş süreçleri üstüneydi. Sunumunu aşağıda paylaşıyorum :
Sıradaki sunum Türkiye’deki az sayıdaki Fitness-Spor oyunlaştırmalarından Sweaters ile Elif Boynerdeydi. Elif aslında insanları telefonlarından sadece ‘Hadi’ diyip telefonlarını bırakıp hayata karışmalarını ellerindeki telefonu sadece yapması gereken sporu hatırlamaları ve doğru kişilerle buluşturmak için kullandıklarını paylaştı. Burada oyunlaştırmayı etik şekilde daha çok uygulamayı kullanmaları için değil ihtiyaç olan geri bildirimi ve sosyalliği kazandırmak amaçlı uyguladıklarını anlattı. Sweaters ile ilgili bilgi almak için : http://www.sweatersapp.com/
Ve simdi #oyunlastırma en iyi sekilde kullanan sektor fitness uygulamalarindan Turkiye’deki onemli temsilcisi @SweatersApp kurucusu Elif Boyner sweatification anlatiyor. #GTS17 pic.twitter.com/lk7AjpkLZc
— E.Altuğ Yılmaz🎲🚀🏆 (@ercanaltug) November 16, 2017
Sweaters sonrası sahneye Cimri.com CEO’su Serkan Koç çıktı. Eski şirketi Turkcell’de yapılan uygulamalardan da bolca bahseden Serkan bey sunumu sırasında yaşadığı teknik aksaklıklar nedeniyle biraz kesintiye uğradıysa da keyifli ve hoşgörülü tavırlarıyla güzel bir sunumu tamamladı.
Serkan Koç, Turkcell Tele satış ekibinde %3 seviyesinden başlayan satış kanal payını oyunlaştırma kurguları ile %25’lere nasıl ulaştığından bahsediyor.#GST #gamificationturkey pic.twitter.com/SBF9ElAzch
— Gamification Turkey (@gamification_tr) November 16, 2017
Etkinliğin akademik tek konuşmacısı olan Bahçeşehir Üniversitesi Psikoloji Bölümü Başkanı sevgili akademisyen Metehan Irak hocamız sahneye çıktı. Metehan hocamız oyunun hem beyindeki gelişim sağlayan yönlendiri hem de bağımlılık yapan araştırmaların sonuçlarını paylaştı sunumunu izniyle paylaşıyorum :
Oyunsallaştırma faydaları #GTS17 pic.twitter.com/5b2me6P4W7
— BURAK ULUOCAK (@sburaks) November 16, 2017
Ve sahneye Oyunlastirma.co temsilen ben öğle saatlerinde çıktım. 20 dakika verilen sürenin biraz üzerinde yarım saati geçkin bir süre Türkiye’de diğer konferanslarda yaptığım “Gamification 101” diyebileceğim sunum yerine “Oyunlaştırma Bilimle çalışır-Gamification works because of science” sunumumu yaptım. Oyunlaştırmanın 4 hikayeyle doğru bilinen yanlışlarını paylaşmaya çalıştım. Sunumumu aşağıda bulabilirsiniz.
İlk oyunlaştırma kitabı yazarı, Oyunlaştırma konusunda bilirkişi sevgili Ercan Altuğ Yılmaz’ın @ercanaltug ‘Oyunlaştıma Bilimle Çalışıyor’ sunumundan..🎯Çok faydalı bilgiler paylaşıldı..👏#Gamification #GamificationSummit #gmf17 pic.twitter.com/P8Bttojgqz
— Pelin Vardarlıer (@pelinvardarlier) November 16, 2017
Benden sonra sahneye İtalya’dan etkinlik için özel gelen Fabio Viola geldi. Oyunlaştırmanın çok önemli bir parçası olan ‘Storytelling-Hikayeleştirme’ odaklı bir sunum yaptı. Kendi sunumum sonrasında olduğundan tam takip edemediğim için çok üzüldüğüm sunumu videosu gelince tam izleyeceğim,size de sunumunu aldığım izniyle paylaşıyorum :
Günün en eğlenceli ve ilginç sunumu belki de Görkem Ünel tarafından “Faaladdin-Fal bakmanın oyunlaştırması” yapıldı. Fal bakma ve baktırmayı puan,rozet ve seviyelerle geliştiren uygulama çok önemli diğer fal baktıran uygulamalardan ayrılmış durumda,bir başarı hikayesi.
“Powered by machine learning technology, optimized for personalization.”
Görkem Ünel@gorkemunel #GST17 #gamificationturkey pic.twitter.com/C1tfyJHekb— Gamification Turkey (@gamification_tr) November 16, 2017
Günün son bölümünde Medipol Üniversitesinden Pelin Vardarlıer “Insan Kaynaklarında Oyunlaştırma” sunumunu yaptı. İşe alımdan,performans ve terfiye kadar tüm süreçlerde globalde olan eğlenceli deneyimlerden bahsetti.Çok güzel ve eğlenceli bir sunuma imza atan Pelin’i kutluyorum,sunumuna aşağıdan izniyle ulaşabilirsiniz.
Devamında Türkiye’de eğitim odaklı oyunlaştırma çözümleriyle dikkat çeken Einstein firması kurucusu Mert Kestek sahnedeydi. Yapılan örneklerin yanı sıra bu tarz projelerle ilgili üst yönetimi (genelde X jenerasyonu olduklarından oyunlaştırmaya inanmıyorlar) nasıl ikna edecekleriyle ilgili rakamlar ve taktikler paylaştı.
Mert Kestek sordu: “Çalıştığınız Kurumda Üst Yönetimi Oyunlaştırma Projesine Nasıl İkna Edersiniz?”
Cevaplarınızı konuşan duvarlara yazabilirsiniz!#GTS17 #gamificationturkey pic.twitter.com/rhDvqmZ3qU— Gamification Turkey (@gamification_tr) November 16, 2017
Günün kapanış ve toparlayıcı sunumu Sinirbilim uzmanı Dr.Kerem Dündar ile oldu. KErem hoca oyunlaştırmanın beyindeki etkisi ve davranışlarımızı yönetmesiyle ilgili ehr zamanki enerjisi ve neşesiyle süper bir kapanış konuşmasına imza attı. Ne yazıkki sona kalıp dinleyenler bu sunuma şahitlik ettiler, çünkü Kerem hocanın sunumlarında kayıt izni yok ve biz de paylaşamıyoruz.
Ve @gamification_tr kapanisi #oyunlastirma nin beyinde etkileri icin Turkiye’de beyin denince akla gelen ilk isim olan @DrKeremDundar ile devam ediyor! Gunun acik ara en keyifli sunumu! #GTS17 pic.twitter.com/FKTACCihyA
— E.Altuğ Yılmaz🎲🚀🏆 (@ercanaltug) November 16, 2017
Gün boyunca da yurtdışından gelen uzmanlarımız çok kıymetli kısa kısa workshoplar yaptı, oyun kartları ve legolarda tabiki burada ön plandaydı.
GAME TIME! #GamificationTurkey #GTS17 @gamification_tr 👾🤖 pic.twitter.com/io64MO0bxL
— selin-; (@yuzdeyuzorganik) November 16, 2017
Konferansta bir çok tanıdık simayla da karşılaşmak ve mutlu selfie’ler çekmek nasip oldu, umarım daha güzel ‘oyunlaştırma’ odaklı etkinlikler düzenlemek ülkemize nasip olur.
#gts17 Heyecan verici kareler🤗🤗 pic.twitter.com/CNf4zcyW8p
— illoska (@illoska) November 16, 2017
Oyunla kalın.
Altuğ